Τι είναι το Πιλάτες (Pilates)

Pilates διατάσεις σε στρώμα Πέρα από μία μέθοδος γυμναστικής, μία πλήρης μελέτη του ανθρώπινου σώματος.

Η μέθοδος Pilates αναπτύχθηκε στην Αμερική  από τον J.H.Pilates  που συνδύασε τις βασικές αρχές της γιόγκα και άλλων παραδοσιακών μεθόδων άσκησης ,που προέρχονται από τις ανατολικές φιλοσοφίες , με τη δυναμική μεταγενέστερη δυτικών μεθόδων.
Είναι μία από τις διασημότερες μεθόδους γυμναστικής με φανατικούς οπαδούς σε ολόκληρο τον δυτικό κόσμο και στη χώρα μας. Άνθρωποι κάθε ηλικίας και φυσικής κατάστασης εντάσσουν το πιλάτες στο καθημερινό τους πρόγραμμα με πολλά και μακροπρόθεσμα οφέλη, αφού η συγκεκριμένη μέθοδος βασίζεται στην αρχή της πειθαρχίας στην κίνηση και όχι στην σωματική καταπόνηση.
Το πιλάτες εστιάζει στην άσκηση μυαλού και σώματος, έτσι ώστε να συνεργάζονται,με στόχο τη συνολική καλή κατάσταση και με σκοπό να χτιστεί ένα υγιές σώμα, ένα υγιές μυαλό και μια υγιής ζωή.
Η βασική αρχή της μεθόδου είναι ο έλεγχος και η σταθερότητα του κέντρου του σώματος – η κοιλιακή χώρα. H κοιλιά κρατά μέσα της, μια βαθιά δύναμη, που βρίσκεται σε κατάσταση "νάρκης", στην πλειοψηφία των ανθρώπινων σωμάτων. O έλεγχός της ξεκινά βαθιά, από τους εσωτερικούς μύες, που εφάπτονται της σπονδυλικής στήλης.
Όπως κάθε υλικό αντικείμενο έτσι και το ανθρώπινο σώμα, έχει ένα κέντρο βάρους, από το οποίο εξαρτάται η ισορροπία του. Όλες οι κινήσεις που κάνουμε στη ζωή μας και η ενέργεια μας ,έχουν σαν αφετηρία, τη δύναμη που προέρχεται από το κέντρο μας όπως την ονόμασε ο J.H.Pilates “Powerhouse” o Oίκος της δύναμης.
Υποστήριξε πως αν δυναμώσουμε την πηγή της δύναμής μας θα ξεκουράσουμε όλο το σώμα καθώς θα ενισχύσουμε την άμυνά του, αφού η κίνηση θα γίνεται φυσικά , χωρίς σπατάλη ενέργειας , με σωστή και αβλαβή στήριξη..